Waarvoor worden banden gebruikt?

Banden zijn iets anders dan afzonderlijke frequenties. Een band is een specifiek aantal elektromagnetische frequenties in het elektromagnetische spectrum. Elke band heeft een uniek doel en wordt voor een bepaald doel gebruikt, zoals telecommunicatie, omroep of zelfs voor persoonlijk gebruik door consumenten.

bands

Bij radio- en televisie-uitzendingen, mobiele communicatie en zelfs computernetwerken worden twee of meer verschillende banden gebruikt om hun signalen door te geven. Elk van deze banden, ook wel kanalen genoemd, heeft een specifieke bestemming en kan worden bestuurd door de overeenkomstige apparatuur. De frequentie die door een kanaal wordt gebruikt, kan worden gewijzigd door middel van banding, waarbij twee kanalen elkaar overlappen.

Om de doeleinden en mogelijkheden van verschillende communicatiesystemen te dienen, zijn verschillende kanalen nodig die op strategische plaatsen in de ether worden geplaatst. Deze kanalen worden vaak opgepikt door andere entiteiten, waaronder mensen, en zij gebruiken de informatie die door de verschillende banden wordt verstrekt om hun eigen signalen uit te zenden. Militaire manoeuvres, bijvoorbeeld, steunen op het gebruik van twee specifieke soorten radiogolven met een lage frequentie voor gevechtsschade en communicatiedoeleinden. De meest voorkomende soorten laagfrequente straling die voor deze doeleinden worden gebruikt zijn elektromagnetische golven, die in het algemeen in twee groepen worden ingedeeld: laagfrequente geluidsgolven en hoogfrequente elektromagnetische golven. Beide soorten golven worden gecategoriseerd als niet-militaire banden, die alleen zijn ontworpen om satellieten, militaire schepen en vliegtuigen te beschermen tegen schadelijke straling.

Sources for this article: